Hej Fina ni!!

Förlåt att bloggandet inte har varit såå otroligt aktvit häär de senaste dagarna :D, har haft super mycket proggis och inte riktit haft tid. Kom just hem från Hobbit filmen, soom var så super bra! Åh super snygga han där ena dvärgen ;)) heheheh iaaaf XD Hobbit är en inte bara en så fin film pga av den dolda humorn utan även då endast några få men otroligt tappara små gubbar beger sig för att rädda världen, och har ett så stort mod som jag alltid skulle villat ha! haha nu talar jag helt som Hobbit är en helt sann historia. Men jag blir alltid lika imponerad. 
 
För att nu komma till saken, så tänkte jag idag tala just om mod. 
Själv så är jag en lite feg person. Men om det vore något jag önskade mig skulle det va att vara modigare. Tillexempel så har ja en vän som jag verkligen älskar meen som hela tiden gör saker som gör mig ledsen och får mig att känna en känsla som jag inte gillar. Varför vågar jag inte bara säga emot hen?? Säga att man skall behandla sina vänner väl och tänka sig för ibland? Jag är kanske rädd att mina närmaste vänner inte skulle ta mitt parti och att jag i värsta fall skulle förlora dem. Världen har så mycket orättvisa som ofta handlar om att det finns de som bestämmer och andvänder sin elakare sida till det. Och så finns det de som inte alltid våga säge emot för att man som jag sa kanske är rädd för konsekvenserna. 
Mitt mål nu är att stå på mig mera och försöka säga emot mera. Det är även en liten del av den här DELEN som jag har talat om. Man skall inte bara ta hand om att andra bli bra behandlade utan även att ingen har rätt att behandla dig illa. När jag har mod nog kanske jag berätta för min vän, att det finns vissa saker som hen kunde tänka på. Men jag skall även säga hens bra sidor. Det är super viktigt! För alla människor har bra och dåliga sidor! Och när man försöker säga till någon vad den skall tänka på att förbättra skall man inte säga det för att äga utan för att man vill hens bästa. Men alla är fina, och alla har en tid då dom behöver någon som säger till dom att förbättra en eller flera punkter. 
 
Så stå på er för vad som är fel, säg emot! och gör allt med kärlek inte med hat. Du skall inte sjuncka lika lågt som någon som säger för att såra eller bara känna sig bättre! Gör som man skall! gör det rätta!
 
 
Super varma kramar av mig!! Och ha en skön helg:D



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0